Groep 3 & 4

projecten


lentebloemen

Thema; Lente, inspiratie, fantasie, expositie.

Leerdoelen; kleuren mengen, werken met een schetsboekje. Samenwerken.

Aantal lessen; 4 lessen van 1 tot 1 1/2 uur.

Inhoudelijk; Het is lente! Bloemen steken hun kopjes op, ineens zie je kleuren verschijnen in het gras en in plantsoenen. En in de lentezon ziet alles er extra feestelijk uit. Als echte kunstenaars laten we ons hierdoor inspireren. We gaan aan de slag met zelf gemengde kleuren en verzinnen onze eigen lentebloemen. Als het klaar is nodigen we onze familie uit bij de gezamenlijk georganiseerde opening van onze expositie.


Anansi en de veelkleurige slang

Hoe de vogels van het oerwoud aan hun kleuren komen.

Thema; Kleuren, Surinaamse vertelcultuur, vogels.

Leerdoelen; Werken met kleuren, kennis maken met Surinaams cultureel erfgoed.

Aantal lessen; 2 lessen van 3/4 tot 1 uur.

Inhoudelijk; Ik vertel een spannend verhaal van Anansi. Dat gaat over hoe de vogels van het oerwoud een reuzenslang verslaan, en zo aan hun mooie kleuren komen. In de verwerkingsles maken de kinderen hun eigen bonte vogel van stroken gekleurd papier.

Overige lessen voor deze leeftijd


De stad

Wat heb je allemaal in een stad? Gebouwen, winkels, treinen, etc. We maken zelf stempels, sjablonen en andere drukvormen. Daarmee werken we op katoen. Als we klaar zijn is het een wandkleed geworden. Er wordt een straat vernoemd naar ieder kind.

 

Het is mogelijk om op dezelfde manier ook aan andere thema's te werken. Bijvoorbeeld de dierentuin, het platteland, het bos, enz.

 

Aantal lessen; 3 lessen van 1 tot 1 1/2 uur


lessen op verzoek

 

Natuurlijk kun je vanuit school een keuze maken uit het bestaande aanbod. Maar het is ook mogelijk om voorkeuren aan te geven. Bijvoorbeeld als er behoefte is aan lessen die inhaken op een specifiek thema. Op basis van de wensen doe ik dan een les voorstel.

 

Gebruik het contactformulier om te informeren naar de mogelijkheden.


Tekenen, schilderen en grafische technieken.

vrij

Lessen tekenen, schilderen, of grafische technieken waarbij de onderwerpkeuze vrij is. Dit geeft de mogelijkheid om qua verwerking flexibel in te spelen op de actualiteit van de kinderen. Binnenschool kan ook worden gedacht aan een combinatie met onderwerpen die behandeld zijn bij andere vakken.

 

Er kan in principe een heel jaar door op deze manier gewerkt worden. Technieken worden om de 3 lessen afgewisseld. Zo leren ze iedere keer iets nieuws.